Aktualitātes

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) sadarbībā ar SIA „Prakse.lv” ir noslēdzis izglītojošu nodarbību (pasākumu) kopumu pusaudžiem par smēķēšanas, alkoholisko dzērienu un narkotiku lietošanas kaitīgo ietekmi un sekām. 14 Latvijas pašvaldībās. Kopumā Tērvetes, Līgatnes, Viļānu, Pārgaujas, Vaiņodes, Priekuļu, Ikšķiles, Lubānas, Garkalnes, Babītes, Mērsraga un Ērgļu novados īstenoti 28 nodarbību kopumi, kuros piedalījās 500 dalībnieki no 8. un 9.klasēm. Savukārt, Durbes novada pašvaldības izglītības iestādes atteica dalību izglītojošo nodarbību (pasākumu) kopumos.

Nodarbību kopums sastāvēja no 2 nodarbībām dažādās dienās, kur katra nodarbība ilga 90 minūtes.

Nodarbību kopuma mērķis bija izglītot pusaudžus par smēķēšanas, alkoholisko dzērienu, narkotiku lietošanas un procesu atkarību kaitīgo ietekmi un sekām, tādējādi veidojot pusaudžiem izpratni par smēķēšanas, alkoholisko dzērienu, narkotiku lietošanas un procesu atkarību kaitīgumu veselībai. Vienlaikus popularizējot dzīvi bez smēķēšanas, alkoholisko dzērienu, narkotiku lietošanas un procesu atkarībām, kā pareizo izvēli mērķu sasniegšanai dzīvē, balstoties uz pozitīviem piemēriem. Visi dalībnieki saņēma noderīgus informatīvos materiālus. Nodarbības vadīja psihologs un sabiedrības veselības speciālists. 20% no dalībniekiem atzina, ka nodarbības pārliecināja viņus par atkarību izraisošu vielu kaitniecību un vēl 55% atzina, ka nodarbības lika viņiem par to aizdomāties. 80% no dalībniekiem atzina, ka nodarbību laikā apgūtās spējas un iegūtās zināšanas palīdzēs viņiem nākotnē izvairīties no atkarību izraisošu vielu lietošanas.

Nodarbības finansētas ar Eiropas Sociālā fonda projekta „Slimību profilakses un kontroles centra organizēti vietēja mēroga pasākumi sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei pašvaldībās” (Identifikācijas Nr.9.2.4.2./16/I/106) atbalstu.

Vairāk informācijas www.spkc.gov.lv sadaļas “Projekti” apakšsadaļas ESF 9.2.4.2.pasākuma projekts” daļās AktualitātesPasākumu kalendārsInformatīvie materiāli un Īstenošanas shēmas”.