Aktualitātes

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) sadarbībā ar SIA „OnPlate” noslēdzis izglītojošu nodarbību īstenošanu vispārējo izglītības iestāžu 3.–4. klašu skolēniem par veselīga un sabalansēta uztura jautājumiem 10 pašvaldībās. Kopumā Aizputes, Baldones, Dundagas, Engures, Krimuldas, Mālpils, Nīcas, Salacgrīvas, Sējas un Zilupes novados īstenoti 16 pasākumi 3.–4. klašu skolēniem par veselīga un sabalansēta uztura jautājumiem, izglītojot 536 izglītojamos.

Izglītojošo pasākumu mērķis bija bērniem saprotamā un ierastā veidā apgūt ar veselīga uztura jautājumiem saistītu informāciju, t.i., mācību olimpiādes veidā.

Katras nodarbības laikā sertificētas uztura speciālistes Līga Balode un Tatjana Tepo dažādu aktīvu spēļu un uzdevumu veidā bērniem ļāva apgūt veselīga un sabalansēta uztura pamatprincipus un to ietekmi uz veselību. Bērni nodarbības laikā tika izglītoti par augļu, dārzeņu un ogu lietošanas nozīmi ikdienas uzturā (ieguvumi veselībai, sezonalitāte, vietējie un ārzemju augļi un dārzeņi); uztura un zobu veselības saistību; dzeramā ūdens pietiekamas uzņemšanas nozīmīgumu. Iegūtās zināšanas skolēniem bija iespēja pārbaudīt, savstarpēji sacenšoties, dažādu viktorīnu, stafešu un spēļu veidā.

Lai nostiprinātu iegūtās zināšanas, izglītības iestādēm tika dāvināts spēļu un informatīvo materiālu un veselīga uztura šķīvja komplekts, lai nodrošinātu iespēju olimpiādi izglītības iestādē īstenot atkārtoti.

Pēc olimpiādēm saņemtas pozitīvas atsauksmes no pedagogiem, kuri atzinīgi novērtē gan izvēlēto veidu, kā skolēnus izglītot par veselīgu uzturu, gan pašas tēmas aktualitāti un nozīmi skolēnu vidū.

Nodarbības finansētas ar Eiropas Sociālā fonda projekta „Slimību profilakses un kontroles centra organizēti vietēja mēroga pasākumi sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei pašvaldībās” (Identifikācijas Nr.9.2.4.2./16/I/106) atbalstu.

Vairāk informācijas www.spkc.gov.lv sadaļas “Projekti” apakšsadaļas ESF 9.2.4.2.pasākuma projekts” daļās AktualitātesPasākumu kalendārsInformatīvie materiāli un Īstenošanas shēmas”.