Pacientu drošības kultūra ir daļa no organizācijas kultūras, kas saistīta ar pacientu drošību. To veido uzskati, vērtības un normas, kas ir kopīgas gan veselības aprūpes speciālistiem, gan citiem darbiniekiem organizācijā un kas ietekmē viņu rīcību un uzvedību.
Pacientu drošības kultūra ir pacienta un personāla drošības kvalitātes nodrošināšanas process, to raksturo kolektīva koncentrēšanās uz pacientu drošību, personāla savstarpēja uzticēšanās, kopīga atbildība par drošas veselības aprūpes sniegšanu, kā arī pārliecība par vadības apņemšanos nodrošināt pacientu drošību.
Pacientu drošības kultūras mērīšana iestādē ir pacientu drošības un kvalitātes uzlabošanas priekšnoteikums, kas nodrošina būtisku atgriezenisko saiti, veicinot uzlabojumus ārstniecības iestādes darbā, savukārt aptauja ir rīks, ar kuras palīdzību slimnīcas darbinieks var izteikt anonīmu viedokli par pacientu drošības kultūru un darba vidi iestādē.
Aptauja par pacientu drošības kultūru slimnīcās ir paredzēta, lai tām palīdzētu novērtēt pacientu drošības kultūru iestādē, identificētu problēmas konkrētā posmā un organizētu uzlabojumus iestādes darbā, pakalpojumu sniegšanas kvalitātē un pacientu drošībā.
Datos atspoguļots pozitīvo atbilžu vērtējumu īpatsvars.
Pozitīvi formulētam jautājumam atbilžu kategorijas “Pilnīgi piekrītu” un “Piekrītu” (piemēram, Struktūrvienības darbinieki strādā kā komanda un atbalsta viens otru). Negatīvi formulētam jautājumam atbilžu kategorijas “Pilnīgi nepiekrītu” un “Nepiekrītu” (piemēram, Mūsu struktūrvienības darba vidē atkārtojas līdzīga rakstura pacientu drošības atgadījumi).
Plašāk par pacientu drošības kultūru skaties šeit: https://www.spkc.gov.lv/lv/pacientu-drosibas-kultura