Pacientu ziņotās pieredzes mērījumi (turpmāk - PREM) ir veselības aprūpes kvalitātes indikators, kas ļauj novērtēt to, cik pacientorientēta ir veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana ārstniecības iestādē vai visā veselības aprūpes sistēmā. Rīku izmanto, lai noskaidrotu, pacienta pieredzi, saņemot veselības aprūpes pakalpojumus, ko dēvē par pacienta ziņoto pieredzi. PREM ir balstīts objektīvos notikumos un tas, samērojot pēc noteiktas sistēmas, aptver dažādus pakalpojumu aspektus – pieejamību, komunikāciju un pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību. Iegūtie dati var tikt izmantoti, veselības aprūpes pakalpojumu norises novērtēšanai no pacienta skatupunkta gan kādā noteiktā ārstniecības iestādē, gan salīdzināšanai ar citām, gan arī visas veselības aprūpes sistēmas novērtēšanai, dodot iespēju starptautiskiem salīdzinājumiem.
PREM var izmantot, lai no pacientu atsauksmēm noskaidrotu pacienta prioritātes un stiprinātu pacientorientētu veselības aprūpi, koncentrējoties nevis uz pieredzi, kas saistīta ar noteiktas slimības ārstniecību, bet gan uz vispārējo pieredzi, piemēram, personāla attieksmi, ārstniecības iestādes vidi, pacienta cieņas un viņa vajadzību respektēšanu u.tml.. Ar PREM palīdzību novērtē, kā pacienti izjūt veselības aprūpi, lai pilnveidotu tās praktiskos aspektus, piemēram, koordinēšanu, gaidīšanas laikus, pakalpojumu sniedzēja un pacienta komunikāciju u.c.
Mūsdienu straujajā dzīves ritmā ir nepieciešama spēja ātri reaģēt uz radušos situāciju, izvērtēt un rast risinājumus, kas uzlabotu pacienta aprūpi, uzturoties slimnīcā. Tiešsaistes anketa ir viens no rīkiem, kas ļauj reāllaikā noskaidrot pacienta pieredzi slimnīcas nodaļā, noskaidrojot iespējamos riskus un sniedzot iespēju tos novērst.
Informācijas iegūšana pa soļiem
- Iesaistoties ārstniecības iestādēm tika izstrādāta elektroniska aptaujas anketa latviešu, angļu un krievu valodās. Anketā tiek izmantoti atklātie, slēgtie un daļēji slēgtie jautājumi. Anketa ir aizpildāma tiešsaistē. Saite uz anketu, pacientam tiek nosūtīta uz ārstniecības līgumā ar slimnīcu norādīto e-pasta adresi vai tālruņa numuru pēc izrakstīšanās no slimnīcas.
- Pacientu aizpildītās aptaujas anketas (anonīmas) tiek nodotas atpakaļ ārstniecības iestādēm izvērtēšanai, secinājumu izdarīšanai un tālākai rīcībai.
- Rezultātus par visām ārstniecības iestādēm apkopo Slimību profilakses un kontroles centrs.