Informācijas iegūšana pa soļiem

  1. Iesaistoties ārstniecības iestādēm tika izstrādāta elektroniska aptaujas anketa latviešu, angļu un krievu valodās. Anketā tiek izmantoti atklātie, slēgtie un daļēji slēgtie jautājumi. Anketa ir aizpildāma tiešsaistē. Saite uz anketu, pacientam tiek nosūtīta uz ārstniecības līgumā ar slimnīcu norādīto e-pasta adresi vai tālruņa numuru pēc izrakstīšanās no slimnīcas.
  2. Pacientu aizpildītās aptaujas anketas (anonīmas) tiek nodotas atpakaļ ārstniecības iestādēm izvērtēšanai, secinājumu izdarīšanai un tālākai rīcībai.
  3. Rezultātus par visām ārstniecības iestādēm apkopo Slimību profilakses un kontroles centrs.

Informatīvie materiāli

Latvijas Pacientu pieredzes asociācijas (LPPA) veidotās bezmaksas lekcijas par cilvēkpieredzi: "Cilvēkpieredzes nozīme veselības aprūpē"; "Nacionālā Pacientu pieredzes aptauja (PREMs) Latvijā un kā to ieviest ārstniecības iestādē"; "Kā izmantot PREMs datus cilvēkpieredzes uzlabošanā". Lekciju video un PDF prezentācijas pieejamas LPPA platformā, veicot reģistrāciju: http://ej.uz/ievadscilvekpieredze 

Pacientu ziņotās pieredzes (PREMs) rokasgrāmata ārstniecības iestādēm

Sagatavotajā rokasgrāmatā centāmies atbildēt uz jautājumiem par PREMs, kas varētu noderēt ārstniecības personām, sniedzot atbildes uz pacientu jautājumiem,  jautājumi un atbildes sakārtoti piecās kategorijās:

  • Kāpēc tas ir svarīgi?
  • Kam būtu jāpiedalās?
  • Kāda veida informācija tiek apkopota?
  • Kā notiek iesaistīšanās?
  • Noderīgi kontakti

Cienījamie kolēģi, nepiemirstiet uzaicināt savus pacientus dalīties viņu personīgajā pieredzē un piedalīties aptaujā!

Galvenais komponents, lai veicinātu pacientu drošību un uzlabotu aprūpes kvalitāti, sākas ar saziņu. Iztrūkstot šim elementam, rodas kļūdas un palielinās pacientu drošības riski. Vienīgais veids, kā nodrošināt pacienta aprūpes nepārtrauktību, ir efektīva saziņa visā aprūpes epizodē un starp visiem veselības aprūpes speciālistiem, pacientiem un viņu atbalsta personām. Komunikācijai jābūt saprotamai un skaidrai visos posmos.

Materiāls pieejams šeit: Efektīva komunikācija veicina pacientu drošību un uzlabo aprūpes kvalitāti

2023.gada septembrī norisinājās starptautiska konference par Latvijas un pasaules pieredzi veselības aprūpes kvalitātes paaugstināšanā " Cilvēks - Latvijas veselības nozares vērtība”.

Darbs konferencē tika organizēts vairākās sesijās:

  • Cilvēku pieredze veselības aprūpē;
  • Veselības aprūpes darbinieku pieredze; 
  • Pacientu drošības kultūra;
  • Datos balstīta veselības aprūpes pakalpojumu uzlabošana. 

Video

Prezentācija “Pacientu pieredzes mērījumi Latvijas slimnīcās"

Visu konferences lektoru prezentācijas pieejamas šeit:

https://www.vm.gov.lv/lv/starptautiska-konference-cilveks-latvijas-veselibas-nozares-vertiba#konferences-cilveks-latvijas-veselibas-nozares-vertiba-lektoru-prezentacijas